۲۸ اسفند ۱۳۸۳، ۹:۵۹

رئيس مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب : دريافت مجوز برگزاري دوره كارشناسي ارشد مذاهب اسلامي موفقيت سال 83 بود

رئيس و بنيانگذار مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب موفقيت مركز در دريافت مجوز از وزارت علوم تحقيقات و فناوري به منظور برگزاري دوره كارشناسي ارشد در گرايش‌هاي مذاهب اسلامي، اديان ابراهيمي، و اديان غير ابراهيمي را از موفقيت هاي سال 83 اعلام كرد .

حجت  الاسلام نواب، رئيس مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب، در گفت وگو با خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر" سال هشتاد سه را براي مركز مطالعات و تحقيقات اديان سال مثبت و موفقي ارزيابي كرد و اظهار داشت : از سال 75 كه مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب به همت دانشوران حوزه علميه قم بنياد نهاده شده ، توانسته در راستاي پژوهش‌هاي بنيادين و مطالعات تطبيقي درباره اديان و مذاهب اقدام كند و به برقراري رابطه عالمانه و فضاي گفت‌ وگوي خردورزانه ميان اين حوزه و ديگر حوزه‌ هاي دين و دانش و معنويت در جهان اقدام كند.

وي افزود: يكي از گام‌هايي كه اين مركز در طول اين سالها برداشته و براي ما در سال هشتاد سه به ثمر نشست ، جلب نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري  در اعطاي مجوز برگزاري دوره كارشناسي ارشد در گرايش‌هاي مذاهب اسلامي، اديان ابراهيمي، و اديان غير ابراهيمي به مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب بوده است .

رئيس مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب فعاليت گروه هاي پژوهشي مركز و توسعه طرح هاي پژوهشي در موضوعات فرق شيعه، فرق تسنن، فرق تصوف، اديان خاور دور و بودا، اديان هند و اديان ايران، يهوديت، پروتستانيزم، ارتدوكس و كاتوليك را از ثمرات سال 83 ناميد . همچنين افزودن منابع جديد و دايرةالمعارف‌هاي متنوع و مجلات تخصصي، به زبان‌هاي مختلف به كتابخانه تخصصي اديان و مذاهب را از دستاوردهاي امسال توصيف كرد.

رئيس مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب در پايان اعلام كرد: اميد است در سال هشتاد و چهار دوره هاي كارشناسي ارشد در سه رشته مذاهب اسلامي، اديان ابراهيمي و اديان غير ابراهيمي را رسما فعال كنيم. 

کد خبر 166769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha